جمعیت روحانیون سنتی ایران معاصر منادی دینداری در پرتو آزادی-جمعیت رسام
Skip Navigation Links
جستجو
کارگردان فیلم جنجالی ظهور ..... : سکوت ایشان ( آقای خامنه ای ) کافی است ( که ایشان سید خراسانی باشد ) ! ! !

تاريخ انتشار : 4/9/2011



کارگردان فیلم" ظهور نزدیک است"درگفت وگوی صریح با خبرآنلاین /برخی علما هم باامام زمان مخالفت می کنند
اندیشه  - علی اصغر سیجانی کارگردان فیلم "ظهور بسیار نزدیک است" در برابر سوالات صریح خبرآنلاین قرارگرفت.
*محتوای فیلم و پایه و اساس آن، بر اساس روایاتی است که اکثرا در کتاب های معتبر مهدوی ما هست، یعنی 60 الی 70 درصد این روایات قوی‌السند هستند و نزدیک به 30درصد نیز روایات ضعیف‌السند داریم؛ البته ضعیف‌السند نه این که مردود باشند ولی اعتقاد به آن ها کمتر است اما کسی نمی تواند آن‌ها را رد کند
* کتاب عصر ظهور نوشته علامه کورانی که از برجسته ترین اندیشمندان مباحث مهدوی است، یکی از منابع اصلی ما در ساخت این مستند بوده است * در مورد شخصیت سفیانی، شخصیت شعیب ابن صالح، سید خراسانی؛ صدها روایت داریم، آیا این ها بدون حکمت است؟؛ جزئی ترین صفات سفیانی توسط معصومین(ع) بیان شده است، از جمله رنگ چشم، رنگ صورت و ... همچنین در مورد شخصیت های دیگر آخرالزمان نیز روایاتی آمده است. این روایات، برای آن است که انسانهای آخرالزمان و مسلمانان عصر ظهور این شخصیت ها را بشناسند و در مقابلش موضع درست بگیرند.
*برخی از انتقادهایی که وارد شده به جا بوده است، اما برخی دیگر از آن ها از تهمت گرفته و دروغ و این که گفته می شود دست خارجی‌ها در ساخت این مستند در کار است و یا کار منافقین، صهیونیست ها، فراماسونرها و ... است؛ هرکسی که ما را می شناسد و به ویژه آن هایی که به منزل ما رفت و آمده دارند و ما را به عنوان کارگردان این فیلم می شناسند، به این سخنان می خندند
* گروه مبشران ظهور که متولی اصلی این مستند است یک گروه مردمی است که از همه طیف ها و اقشار مختلف مردم از جمله طلبه، بسیجی، سپاهی و ... در آن عضویت دارند. به هیچ جایی وابسته نیستیم و این که تهمت می زنند که بودجه مستند «ظهور بسیار نزدیک است» از پول های کلان از فلان جریان شناخته شده تأمین شده، دروغ و تهمت است
*ما محققی مثل علامه کورانی را داریم که در کتاب عصر ظهورش تطبیق را بارها انجام داده .. ایشان گفتند که تطبیق اشکال ندارد؛ به علاوه این که ما وقتی تطبیق های خود را در مستند ظهور بسیار نزدیک است خدمت ایشان گفتیم از جمله سید خراسانی بودن مقام معظم رهبری را، ایشان گفتند که خیلی امیدواریم اما قطعی نباید گفت؛ علاوه بر آن در مورد شعیب ابن صالح هم صحبت کردیم و گفتیم که نشانه ها به آقای احمدی نژاد می خورد که علامه کورانی باز هم با گفتن انشاالله، که این ها یعنی تطبیق های ارائه شده از سوی ما در مستند ظهور بسیار نزدیک است را به صورت ضمنی و تلویحی تأیید کردند؛ همچنین در مورد پادشاه عربستان پرسیدیم و گفتیم احتمال دارد این ملک عبدالله، همان عبدالله موعود روایت باشد، که ایشان گفت احتمالش خیلی زیاد است و ما امیدواریم و منتظر حوادث عربستان هستیم؛ ولی ما هیچ دلیل روایی و عقلی نداریم که نباید تطبیق صورت بگیرد
* تطبیق احتمالی اگر صحیح هم نباشد هیچ فاجعه ای رخ نمی دهد؛ برای مثال مخالفان ما مطرح می کنند که شخصیت شعیب ابن صالح چندین بار مطرح شده است؛ مثلا یک بار آقای هاشمی رفسنجانی را به شعیب ابن صالح تطبیق داده اند و گفته اند ایشان شعیب ابن صالح است، یک بار سردار صفوی و یک بار سردار شمخانی؛ اولا این افرادی که مطرح کرده اند، دلیل محکمی برای آن نداشته اند، صرف یکی دو نشانه که آن ها را گفته اند و این تطبیق را انجام داده اند،
*تا کنون که این تطبیق ها مشخص شده که اشتباه است هیچ مشکلی رخ نداده که حالا بخواهد تطبیق ما اگر صحیح هم نباشد فاجعه ای رخ دهد
* برای شعیب ابن صالح بودن سردار صفوی بنده ندیدم که یک مقاله علمی هم نوشته شده باشد اما برای اثبات شعیب ابن صالح بودن آقای احمدی نژاد بالای صد صفحه مقاله فقط در سایت ما نوشته شده است و محققین مختلفی در این زمینه مطلب دارند و علاوه بر آن، ما برای اولین بار، ایشان را به عنوان شعیب ابن صالح مطرح نکردیم بلکه بنده 4 الی 5 محقق می شناسم که آقای احمدی نژاد را به عنوان شعیب ابن صالح قبول دارند
*ما اخباری داریم که افرادی نزد آیت الله مکارم رفته اند و خبرهای جعلی و دروغ در مورد مستند ظهور بسیار نزدیک است برای ایشان بیان کرده اند من‌جمله این که گفته اند، ده ها میلیون نسخه از این سی دی به صورت تکثیر و به صورت رایگان توزیع شده و همچنین هزینه چند میلیاردی از طرف یک گروه سیاسی به ما داده شده است. دروغ به این بزرگی را که تهمتی آشکار به دست اندرکاران فیلم که با صداقت و خلوص وارد این عرصه شده اند وارد نموده اند، که ما شکایت به مراجع قانونی را حق محفوظ خود می دانیم؛ آیت الله مکارم در چنین فضایی تحت تأثیر قرار گرفته اند و ما در خواست کرده ایم که به محضر ایشان برویم و حقیقت ماجرا را برای ایشان بازگو کنیم. *این طور نیست که همه با مستند ظهور نزدیک است مخالفت کرده باشند؛ عده ای مخالفت کرده اند و عده ای هم حمایت و حتی استقبال هم کرده اند؛ مثلا حاج آقا قائم مقامی که از متخصصین مباحث مهدویت هستند و بارها در برنامه های تلویزیونی هم حضور پیدا کرده اند، از این کار ما استقبال کرده اند؛ حتی تماس گرفتند و تشکر کردند و وقتی ما به دیدار ایشان رفتیم خیلی زیاد از ما و کار ما استقبال کردند؛ یا حاج آقای شجاعی که از اساتید حوزه هستند از مجموعه مستند بسیار حمایت کرده اند؛ یا مثلا حاج آقای پناهیان صحبت کردند و با وجود جو تخریبی که نسبت به این فیلم وجود داشت،  به صورت تلویحی کار ما حمایت کرده اند و بیان کرده اند که روایاتی که اسناد ضعیف السند ما هستند را نباید رد کنیم و باز گفتند که مصداق شناسی احتمالی هم مجاز و درست است.
*احساس مسئولیتی که ما در قبال این مسئله داشتیم باعث شد که این فیلم را بسازیم؛ به علاوه آن که آیه صریح قرآن کریم است که می فرماید «نصر من الله و فتح قریب و بشر المؤمنین» به این معنی که یاری و نصرت خداوند نزدیک است و این را بشارت دهید به مؤمنین. ما اعتقاد داریم که بنا به فرمایش بزرگان و تحقق نشانه های ظهور در برهه حساس تاریخی هستیم؛ یعنی در آستانه ظهور قرار داریم و جامعه باید از آن مطلع شود. اما متأسفانه خیل عظیمی از مردم ما درگیر مباحث غیر مهم، مباحث مادی و مسائل غیرضروری هستند و از این واقعه بسیار مهم که همان نزدیکی ظهور باشد غافل شده اند.
 *آدم هایی که مقابل این شخصیت های تطبیق داده شده در این مستند، موضع گرفتند باید تکلیف شان را مشخص کنند. مثلا ممکن است وقتی امام زمان(عج) آمدند و این فردی که بینش سیاسی اش مخالف شماست از امام زمان(ج) حمایت کرد، چرا که افراد در زمان ظهور امام زمان(عج) یا با ایشان موافق هستند یا مخالفت می کنند؛ به این ترتیب می توان گفت که ناخواسته مسائل مهدوی با مسائل سیاسی گره خورده و در هم تنیده هستند، چون سیاست ما عین دیانت ماست؛ ولی اگر کاری را تنها با انگیزه سیاسی انجام دهیم می شود سیاسی کاری و سیاست بازی و این کاری غیر خدایی است که ارزشی هم ندارد و قطعا این گونه کارها نیز به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.
* انگیزه ما برای ساخت مستند ظهور نزدیک است، از سخنان بزرگان، رهبری و آقای احمدی نژاد بود؛ البته همانطور که گفتم قبلا ما انگیزه داشتیم، اما بعد از بشارت های این ها این انگیزه ها تقویت شد.
* مقام معظم رهبری بارها در مقابل عنوان سید خراسانی که به ایشان نسبت داده شده است، سکوت کرده اند؛ به علاوه آن بارها از دفتر ایشان استفتاء کرده اند که آقا(رهبری) شما سید خراسانی عصر ظهور هستید یا نه؟ که باز چیزی جز سکوت دیده نشده است. که البته نمی توانند به صورت علنی و مانند ما بگویند که سیدخراسانی هستند، چون قطعا با اعلام چنین چیزی از سوی ایشان، تخریب ها و تهمت هایی را ممکن است به ایشان بزنند؛ خلاصه کلام این که همین سکوت ایشان، برای ما کافی است.
* یک بشارت بزرگی از آیت الله بهجت(ره) وجود دارد که گفته بودند حتی پیرمردها هم ظهور را خواهند دید، اما می بینیم که به ایشان نیز توهین شد، چرا که دو سال پیش یکی از افراد برجسته در یکی از سخنرانی هایش گفت که هر کسی بگوید ظهور نزدیک است دروغ گو است حتی اگر از بزرگان باشد. یا جالب است بدانید دوهفته پیش نیز یکی دیگر از همین افراد شناخته شده گفت که هر کسی که گفته است که  پیرمردها نیز ظهور را خواهند دید توقیت کرده است و طبق روایات هرکس توقیت کند کذاب است. یعنی به طور غیر مستقیم به مرحوم آیت الله بهجت توهین کردند.
*کار بررسی نشانه های ظهور، کار اجتهادی نیست، که فرد ملزم باشد در این موضوع از مرجع تقلید خود پیروی کند. کار بررسی نشانه های ظهور یک کار تحقیقی است که هر محققی می تواند مطالبی را پیرامون نشانه های ظهور استخراج کند. *کمتر کسی مانند علامه کورانی وجود دارد که تمام عمر علمی خود را صرف این موضوع تخصصی کرده باشد و قطعا ایشان بهتر می توانند در این زمینه اظهار نظر کنند. اما متأسفانه می بینیم که برخی از مراجع تقلید ما می گویند که دست خارجی ها در ساخت مستند «ظهور نزدیک است» بوده است. * در حال حاضر نیز، عده ای از خواص در مقابل حقیقت بزرگ که همان در آستانه  ظهور قرار داشتن است، و این حقیقت روز به روز نیز آشکارتر و ملموس تر می شود، ایستاده اند. در روایات نیز آمده است که زمانی که حضرت امام عصر(عج) ظهور می کنند، عده ای از خواص، عده ای از علماءی، البته نه همه شان، مقابل امام زمان(عج) قرار می گیرند
منبع:خبرآنلاین
 رسام : از نظر ما هم سکوت آقای خامنه ای کافی است که ایشان را دروغگو ، کذّاب و طاغوت بدانیم ؛ و سازندگان فیلم را عوامل بیگانگان و یا دوستان احمق برای تخریب دین و توهین به مقدسات ! ! !

برچسبها:


حسن علی 4/13/2011
علیرغم مخالفت مراجع تولید بخش دوم مستند انحرافی ظهور نزدیک است کلید خورد ! به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از مشرق ،پس از انتشار و توزیع گسترده مستند جنجالی و انحرافی"ظهور بسیار نزدیک است" که با واکنش گسترده مراجع ، علما ، محافل علمی و حوزوی روبرو شد، شنیده های موثق حاکی است که با حمایت یک گروه خاص سیاسی قرار است مجموعه دوم این مستند نیز به زودی تولید و توزیع شود...
فایزه 4/13/2011
حضرت آيت‌الله مکارم شیرازی: با عوامل مستند ظهور برخورد شود...
سارا 4/12/2011
میشه کاری کنین فیلتر نشه این سایت
خادم 4/12/2011
بسم الله الرحمن الرحیم حقا که مضحک است . خامنه ای جنایتکار که دستش به خون هزاران نفر آلوده است و شخص دروغگو و فاسدی که خود و اطرافیانش در فساد و بی دینی و دروغ غرقند ( احمدی نژاد ) می شوند سید خراسانی و شعیب بن صالح !!! الحق که بهتر از این راهی برای تخریب اعتقادات مردم نسبت به امام زمان علیه السلام یافت نمی شد !
یحیی 4/12/2011
سيجانی: مستند«ظهور 2» را من نمی‌سازم او خواست تا درباره مستند« ظهور نزديك است2» بحثي نشود چرا كه نمي‌داند با چه هدفي برخي ساخت آن را مطرح مي‌كنند اما در عوض به بيان ناگفته‌هايي از مستند خود پرداخت كه نشان مي‌داد او از شدت انتقادات و واكنشها خسته شده است.....
بهداد 4/12/2011
کسی حق ندارد برای ظهور وقت تعیین کند رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تأکید بر اینکه کسی حق ندارد برای ظهور وقت تعیین کند، گفت: تعبیرهای نادرست ابزاری در دست دشمنان برای مقابله با دین و مذهب ما می‌شود و افرادی نیز این مسائل را وسیله دغل‌بازی خود کرده و مردم را به انحراف می‌کشند. حجت الاسلام محمدحسن اختری رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) در گفتگو با مهر درباره مباحثی که به تازگی و بواسطه مستند "ظهور بسیار نزدیک است" در مورد مسئله ظهور مطرح شده است، گفت: اصل مسلم اعتقادات شیعه در مسئله ظهور این است که زمان ظهور مشخص نیست و هیچکس حق ندارد برای ظهور وقت تعیین کند و در روایات از ائمه معصومین(ع) نیز آمده است که "کذب الوقاتون" یعنی آنانی که برای ظهور وقت تعیین می کنند دروغگو هستند......
ارمان 4/12/2011
برادر شریعتمداری، ظهور نزدیک نباشد سقوط شما نزدیک است! سايت باكري آنلاين از سايت هاي حامي مشايي نوشت : پس از انتشار سی دی با عنوان "ظهور نزدیک است"، موج اعتراضی توسط علما در رابطه با مصداق های آمده در مستند، به پا شد. به طور حتم وارد شدن در زمینه مصداق های ظهور میتوان گفت که غیر ممکن است و بسیاری از قسمت های ارائه شده در این مستند حاصل ذهن سازندگان آن است. همانطور که انتظار می رفت ........
محمد 4/11/2011
بررسی فهرست ارائه شده از سوی رئیس جمهور در مورد 250 نفر از مفسدین اقتصادی، تشکیل پرونده فیلم مستند ظهور نزدیک است و آخرین وضعیت پرونده قاچاقچی بزرگ سوخت کشور از جمله مهمترین پرسشهای امروز خبرنگاران بود که سخنگوی قوه قضائیه به آنها پاسخ داد. به گزارش .... نیوز به نقل از م..، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای عصر دوشنبه در نخستین نشست خبری خود در سال 90 در مورد ارائه لیست 250 نفری مفسدین اقتصادی توسط رئیس جمهور به دستگاه قضا گفت: لیست رئیس جمهور را بررسی کردم بسیاری از این افراد پرونده های مختلفی در استانهای کشور دارند ولی برخی از این پرونده ها و وضعیت این افراد در حال رسیدگی ، برخی دیگری رسیدگی شده و حکم آنها صادر و برخی هم در راستای معوقات بانکهاست که در مورد سوم قدم اول را باید خود بانکها بردارند.
سمیرا 4/11/2011
این مرتیکه ای که شبکه های مذهبی رو میبنده و دشمن مذهبه شده یکی از یاران امام زمان و سید حسنی؟الان شبکه ی اهل بیت بر روش پارازیته؟ فیلم تایتانیک پخش میکرد یا رقص کثیف؟
هدا 4/11/2011
اشتر محترم اسم من هدا است .موفق باشید
اشتر 4/10/2011
به به هدا خانم شما با --- یه نفر هستی که ، شما که خبر را گذاشتی با همان اسم عکس این یارو حائری رو هم میذاشتی، البته یه بار دیگه هم تو خبر چند نفر آنلاین .... این سوتی را داده بودی ههههه با احترامات فراوان
هدا 4/10/2011
http://www.tabnak.ir/fa/news/157613/آيت‌الله-حائري-هم-مستند-جنجالي-را-تكذيب-كرد عکس اقای حایری
--- 4/10/2011
آيت‌الله حائري هم مستند جنجالي را تكذيب كرد اين مدرس حوزه علميه قم خاطرنشان كرد: آيت‌الله سيدكاظم حائري در اين ديدار به شدت از انتساب اين سخنان به وي ناراحت بوده و تأكيد بسياري بر نشر تكذيبه خود داشت. معاون پژوهشي مركز تخصصي مهدويت ضمن اشاره به ديدار شب گذشته خود با آيت‌الله سيدكاظم حسيني حائري، از مراجع تقليد شيعيان عراق گفت: آيت‌الله حائري مطالب منتسب به خود در مستند «ظهور بسيار نزديك است» را تكذيب كرد. حجت‌الاسلام والمسلمين جواد جعفري، عضو هيئت علمي مركز تخصصي مهدويت حوزه علميه قم در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس به بررسي و نقد مستند «ظهور بسيار نزديك است» پرداخت و گفت: تهيه‌كنندگان اين مستند،نه تنها در علم حديث‌شناسي بي‌سواد هستند بلكه كم‌ترين بهره‌اي از دانش ادبيات عرب نبرده‌اند. وي در ادامه، گزارشي از ديدار اعضاي هئيت علمي مركز تخصصي مهدويت با آيت‌الله سيدكاظم حسيني حائري ـ كه در مستند مذكور از وي مطالبي مبني بر سيدخراساني بودن مقام معظم رهبري نقل شده است ـ ارائه داد و گفت: شب گذشته براي بحث و گفت‌وگو پيرامون مستند «ظهور نزديك است» با آيت‌الله حائري عراقي ديدار كرديم. اين پژوهشگر در ادامه سخن خود به ناراحتي شديد آيت‌الله حائري از انتساب برخي سخنان به وي اشاره كرد و اظهار داشت: در اين مستند آمده است كه آيت‌الله حائري در ديدار مقام معظم رهبري به ايشان لقب «سيد خراساني» داده‌ است، اما آيت‌الله حائري شديداً اين نقل خود را تكذيب كرد و اظهار داشت كه فايل صوتي و تصويري ديدار بنده با مقام معظم رهبري موجود است و بنده به هيچ وجه سيدخراساني را به ايشان نسبت نداده‌ام، بلكه فقط درخواست بوسيدن دست آسيب‌ديده ايشان را داشتم چرا كه اين دست نشان جانفشاني ايشان است كه مقام معظم رهبري هم اجازه ندادند و بنده با اجبار توانستم بر دست سالم ايشان بوسه زنم. جعفري افزود: آيت‌الله حائري ضمن تكذيب سخنان متنسب به خود در اين مستند، گفت: «بنده هم به لحاظ كبروي و هم به لحاظ صغروي به داستان سيد خراساني نقد جدي دارم.» وي در تبيين نظر آيت‌الله حائري اظهار بيان داشت: اين سخن بدين معناست كه به نظر ايشان هم از جهت اينكه شخصي با نام سيدخراساني وجود داشته باشد و هم به لحاظ انتساب اين فرد به مقام معظم رهبري ترديد وجود دارد. اين مدرس حوزه علميه قم خاطرنشان كرد: آيت‌الله سيدكاظم حائري در اين ديدار به شدت از انتساب اين سخنان به وي ناراحت بوده و تأكيد بسياري بر نشر تكذيبه خود داشت.
محمد 4/10/2011
انتقاد نماینده ولی‌فقیه در سپاه از CD انحرافی حجت الاسلام سعیدی گفت: متاسفانه یک سری «نقص های بزرگ و تطبیق های غلط و ناقص» را به نام علائم ظهور در صحنه جامعه می بینیم. حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران که در نشست تبیین راهبردهای سپاه در سال 90 سخن می گفت با انتقاد شدید از لوح فشرده ای که اخیراً پیرامون علائم ظهور با عنوان "مستند ظهور بسیار نزدیک است" تهیه و در سطح وسیعی توزیع شده است، گفت: آن مقداری که صهیونیست ها در حوزه مهدویت و امام زمان(عج) کار کرده اند، ما علی رغم این همه نشانه و روایات کار جدی انجام نداده ایم ، لذا متاسفانه اکنون یک سری «نقص های بزرگ و تطبیق های غلط و ناقص» را به نام علائم ظهور در صحنه جامعه می بینیم. وی سال 89 را دوران درخشانی برای سپاه دانست و گفت: مهمترین شاخصه سپاه در این سال را می توان ولایت مداری دانست که سپاه نمره بالایی می گیرد. سعیدی در پایان ابراز امیدواری کرد با مدیریت سردار جعفری و سایر مسئولان و مدیران سپاه، افق آینده روشنی برای سپاه پاسداران متصور است. مشرق
زهرا 4/10/2011
عکس اقای کورانی و متن مصاحبه http://www.khademnews.com/fulltext_news.php?news_id=5768
--- 4/10/2011
فیلم ظهور نزدیک است با مخالفت مراجع تقلید و فعالین اصولگرا روبرو شد.چرا؟ مقدمه: در ماه انتهایی سال گذشته خبر انتشار یک فیلم در قالب یک سی دی با مضمون نزدیک بودن پایان انتظار و آشکار شدن علائم ظهور امام زمان (عج) در جامعه منتشر شد. پس از مدتی کوتاه این فیلم با حجمی انبوه و رایگان در جامعه توزیع گردید و به بحث اول محافل مذهبی ،خانوادگی و سیاسی مبدل شد. در این فیلم ضمن اعلام آغاز عصر ظهور به بیان مشابهت های شرایط فعلی و نشانه های ظهور در برخی روایات اشاره شده است. در این فیلم پس از آن که عنوان شده در حال حاضر دوره آخرالزمان است، چهره های معاصری به عنوان افرادی که در روایات از آنها یاد شده نام برده می شود و از قول افرادی به تشریح این موضوع می پردازد. بر پایه محتوای این فیلم نفس زکیه با شهید آیت الله محمدباقر حکیم که در نجف اشرف به شهادت رسید، شعیب ابن صالح با محمود احمدی نژاد، سید یمانی با سید حسن نصرالله، سفیانی با ملک عبدالله پادشاه اردن و... تطبیق داده شده است. برخی بحرانها و مصائب طبیعی نیز به عنوان نشانه های عصر ظهور معرفی شده است. بر پایه محتوای این فیلم برخی جنگ‌ها و تحولات مهم منطقه ای در آینده ای نه چندان روی خواهد داد و چهره های سیاسی امروز بازیگران اصلی دوره ظهور معرفی می شوند. این سی دی با حجمی بسیار زیاد و به صورت رایگان در شهرها و روستاهای سراسر کشور توزیع شد و از همان انتهای سال گذشته بحثها در باره محتوای آن آغاز شد. با انتشار بیشتر این فیلم به تدریج علما، چهره های فرهنگی و مراجع تقلید به میدان آمده و بحث کارشناسی را درباره محتوای آن آغاز کردند. به نظر می رسد انتقادات انجام شده درباره این فیلم از دو منظر انجام شده است. انتقاداتی که از سوی علما و مراجع تقلید با منظر دینی و روایی انجام شده و دوم انتقادات سیاسیون و چهره های رسانه ای که به آنها خواهیم پرداخت. واکنشهای نهاد ها و شخصیتهای مذهبی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه: فیلمی براساس روایات ضعیف مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم به عنوان نهاد تخصصی حوزه علمیه قم در روزهای انتهایی سال طی اطلاعیه ای اعلام کرد: این نهاد با توجه به وظیفه‌ای که در عرصه تحقیق و تبلیغ مهدویت دارد، به کارشناسی در این زمینه پرداخت و تعدادی از محققان این مرکز به بررسی آن پرداختند. با تحقیق کاملی که در این زمینه شد، روشن شد این فیلم و مشابه آن براساس روایت ضعیف و مردود تهیه شده است و از کتبی استفاده شده که اعتبار ندارند و در موارد متعدد نیز مطالب بدون سند و مدرک مطرح شده است. در پایان اطلاعیه آمده است: «لذا این‌گونه فیلم‌های مستند و فعالیت‌هایی مانند آن، از نظر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم مردود بوده و مطالب آن اعتبار ندارد.» فیلم «ظهور نزدیك است» یك ترفند سیاسی است كه با هدف تبلیغات انتخاباتی برای یك جریان انحرافی تهیه و در سطح گسترده ای توزیع شده است حضرت آیت الله سیستانی: توقیت و تطبیق نگران کننده است اما ماجرا فقط به حوزه علمیه قم ختم نشد. حضرت آیت الله سیستانی مرجع تقلید ساکن نجف نیز از مخالفان این فیلم و محتوای آن شدند. حجت‌الاسلام ‌والمسلمین نجم‌الدین طبسی استاد درس خارج کلام اسلامی و مهدویت حوزه علمیه و کارشناس مسائل وهابیت گفت: در سفر اخیرم به عتبات عالیات که مصادف با ایام نوروز بود به دیدار برخی مراجع عراق از جمله حضرت آیت الله سیستانی نائل شدم که در این دیدار ایشان انتقادات شدیدی نسبت به بروز برخی انحرافات در زمینه ظهور حضرت حجت (عج) داشتند. وی افزود: ابراز نگرانی حضرت آیت الله سیستانی درباره پخش برخی مستندات و حرف های انحرافی در زمینه نزدیک بودن ظهور بسیار محسوس بود؛ ایشان جریانات انحرافی تعیین وقت و تطبیق اشخاص در نزدیک بودن ظهور حضرت حجت (عج) و دست های پشت پرده این جریانات را نگران کننده توصیف کرده و تصریح داشتند: « توقیت ها و تطبیق ها برای نزدیک بودن ظهور حضرت حجت(عج) بسیار نگران کننده است و این مطالب عقاید مردم را هدف گرفته و باعث تضعیف اعتقادات جامعه می شود». ایشان تاکید کردند: «چنین جریاناتی نباید در کشوری مانند ایران شکل بگیرد، یک روز شعیب بن صالح را به یک فرد و بار دیگر به فرد دیگری تطبیق می‌کنند است، این مسائل نگران کننده است» آیت الله مکارم شیرازی:توزیع این سی دی لطمه به اعتقاد مردم حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز به نقد جدی این فیلم پرداختند و در سخنرانی مسجد جمکران خود به بحث درباره آن پرداختند. حضرت آیت الله مکارم شیرازی، با نفی هرگونه تعیین سال ظهور افزود: «اینها از حضور نسل جوان در مسجد مقدس هراس دارند؛ اخیرا برخی ها حرکات مشکوکی هم انجام داده‌اند که اعتقادات و عبادت‌های مردم را به مسایل سیاسی سوق می ‌دهند.» وی با انتقاد از پخش برخی فیلم ‌های مستند در کشور بیان داشت: «سی‌ دی‌هایی را توزیع کرده ‌اند که در واقع به اعتقادات مردم لطمه وارد می ‌کند.» آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: «صدمه‌ هایی که اینها می‌خواهند وارد بکنند صدمه به اصل تشیع است که از خیالات واهی آنان سرچشمه می‌گیرد و به زعم خود می ‌خواهند، عقاید مردم را متزلزل کنند.» حجت الاسلام آقاتهرانی: رییس جمهور با این فیلم مخالف است در این شرایط همه منتظر واکنش دولت و چهره های نزدیک به آن در باره محتوای این فیلم بودند. در نهایت با فاصله، حجت‌الاسلام آقا تهرانی از نمایندگان نزدیک به دولت در مجلس شورای اسلامی از مخالفت آقای احمدی نژاد با محتوای "ظهور نزدیک" است خبر داد. حجت الاسلام آقا تهرانی درباره نگاه رئیس جمهور به سی دی ظهور گفت: ایشان گفتند چرا این حرفها را می زنید و چه کسی گفته است من همان فرد (شعیب بن صالح) هستم. پاسخهای کارگردان این سی دی جنجالی! به نظر می رسید با توجه به فضای فعلی و مخالفت علما و مراجع دیگری نیز مانند آیت الله صافی گلپایگانی و آیت الله علوی گرگانی ،جریان سازنده این فیلم به اشتباه خود پی برده و نظر کارشناسان و محققان علوم دینی را بپذیرند. اما متاسفانه این افراد بدون تخصص کافی و با تفاسیر شخصی هم چنان بر نظریات خود اصرار می کنند. علی اصغر سیجانی که به عنوان کارگردان این فیلم معرفی شده است در گفتگویی با "خبر آنلاین" گفت: "فیلم و پایه و اساس آن، بر اساس روایاتی است که اکثرا در کتاب های معتبر مهدوی ما هست، یعنی 60 الی 70 درصد این روایات قوی‌السند هستند و نزدیک به 30درصد نیز روایات ضعیف‌السند داریم؛ البته ضعیف‌السند نه این که مردود باشند ولی اعتقاد به آن ها کمتر است اما کسی نمی تواند آن‌ها را رد کند!!" کارگردان سی دی "ظهور بسیار نزدیک است در گفت وگو با خبرآنلاین در پاسخ به این سوال که چرا از مراجع همچون آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله سبحانی، آیت الله جوادی آملی، و ... مشورت نگرفتید؟ می گوید: "کار بررسی نشانه های ظهور، کار اجتهادی نیست، که فرد ملزم باشد در این موضوع از مرجع تقلید خود پیروی کند. کار بررسی نشانه های ظهور یک کار تحقیقی است که هر محققی می تواند مطالبی را پیرامون نشانه های ظهور استخراج کند. برای مثال شخصیتی چون علامه علی کورانی تمام عمر علمی خود را صرف همین بررسی نشانه های ظهور امام زمان(عج) کرده است، در حالی که مراجع بزرگوار تقلید و شناخته شده ما، همزمان 50علم را ممکن است فرا بگیرند اما کمتر کسی مانند علامه کورانی وجود دارد که تمام عمر علمی خود را صرف این موضوع تخصصی کرده باشد و قطعا ایشان بهتر می توانند در این زمینه اظهار نظر کنند. اما متأسفانه می بینیم که برخی از مراجع تقلید ما می گویند که دست خارجی ها در ساخت مستند «ظهور نزدیک است» بوده است." این گونه اظهار نظرها نشان دهنده آغاز جریان خطرناکی است که تفاسیر شخصی از بعضی از روایات را بر نگاه تخصصی و عالمانه مراجع تقلید و فقها برتر می داند و متاسفانه این افراد که این فیلم را ساخته و در سطح کشور توزیع کرده اند، نه تنها از کرده خود ابراز ندامت و توبه نمی کنند، بلکه اهانت را به ساحت مراجع تقلید روا داشته و حتی تلویحاً علمای منتقد اثر خود را با خواصی که در عصر ظهور، در مقابل امام زمان(عج) صف آرایی می کنند، مقایسه کرده اند! واکنشهای سیاسی: حسین شریعتمداری: ظهور نزدیک است یا انتخابات؟! روز گذشته حسین شریعتمداری در یادداشتی به نام ظهور نزدیک است یا انتخابات ؟ به انتقاد شدید علیه این فیلم پرداخت. در بخشی از این یادداشت می خوانیم: توجه به هویت تهیه كنندگان و توزیع كنندگان سی دی «ظهور نزدیك است» كه شواهد و قرائن فراوانی از وابستگی آنها به «حلقه حاشیه ساز دولت» حكایت می كند و نیز، با توجه به نكته ای كه در بند ۷ آمده است و سابقه شناخته شده ای كه حلقه یاد شده دارد، به نظر می رسد فیلم «ظهور نزدیك است» یك ترفند سیاسی است كه با هدف تبلیغات انتخاباتی برای یك جریان انحرافی تهیه و در سطح گسترده ای توزیع شده است و تهیه كنندگان سی دی كه از بی اعتمادی مردم نسبت به خود باخبرند، قصد داشته اند با توزیع گسترده آن ابتدا آقای دكتر احمدی نژاد را در اذهان عمومی همان «شعیب بن صالح» معرفی كنند و بعد در دوران انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و یا... با استناد به این كه از افراد نزدیك به آقای احمدی نژاد و مورد وثوق و اطمینان ایشان هستند، لیست نامزدهای مورد قبول خود برای مجلس و یا نامزد ریاست جمهوری مورد نظر خود را، نامزد و نامزدهای مورد تایید حضرت بقیه الله الاعظم- ارواحنا له الفداء- جا بزنند!! خوشبختانه دیروز حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی، نماینده مجلس شورای اسلامی از مخالفت آقای دكتر احمدی نژاد با معرفی ایشان به عنوان شعیب بن صالح خبر دادند كه از رئیس جمهور محترم جز این نیز انتظاری نمی رفت. در ماه انتهایی سال گذشته خبر انتشار یک فیلم در قالب یک سی دی با مضمون نزدیک بودن پایان انتظار و آشکار شدن علائم ظهور امام زمان (عج) در جامعه منتشر شد. پس از مدتی کوتاه این فیلم با حجمی انبوه و رایگان در جامعه توزیع گردید و به بحث اول محافل مذهبی ،خانوادگی و سیاسی مبدل شد. حرف آخر: 1- اگر فرض شود که سازندگان این فیلم افراد مذهبی اما نا آگاهی بودند که با مخالفت بزرگان دین و علما روبرو شدند می‌بایست آنان با پذیرش اشتباه خود نگاه مراجع را مقدم دانسته و بپذیرند. اما متاسفانه نه تنها این موضوع اتفاق نیافتاد بلکه جریان طراح این فیلم ، منتقدان خویش را به ویژه مراجع تقلید، اشخاصی دانسته اند که یا نگاه سیاسی دارند، یا متخصص نیستند، یا نیت تخریب دارند و ...! به علاوه متاسفانه با اصرار بر رویکرد غلط خود ادعا می کنند برخی مراجع که علیه فیلم حرف زده اند، تحت تاثیر حرف های دروغ افراد قرار گرفته اند و برایشان خبر کذب برده شده است. 2- طبق قانون، تولید و توزیع هر فیلمی نیاز به مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد. آیا این فیلم دارای مجوز از وزارت ارشاد است؟ در صورت پاسخ مثبت که می بایست با نظر مراجع دینی به ابطال آن اقدام کرد و در غیر این صورت تهیه کنندگان و توزیع کنندگان آن می بایست تحت پیگرد قانونی قرار گیرند. 3- با توجه به ابعاد تخریبی این فیلم در اذهان توده ها و جوانان و احتمال بوجود آمدن شبهات به ویژه در باب توقیت(تعیین زمان و وقت ظهور امام عصر(عج)) و تطبیق و استفاده از روایات ضعیف، به نظر می رسد، می بایست اقدامات جبرانی برای تنویر افکار عمومی انجام شده و نهادهایی مانند صدا و سیما ،سازمان تبلیغات اسلامی و رسانه ها میدان‌دار شوند. یوسف قاضی زاده بخش سیاست تبیان http://www.tebyan.net/Politics_Social/Politics/Domestic_Policy/International/2011/4/10/161475.html
--- 4/10/2011
http://shia-online.ir/article.asp?id=17442&cat=1 آیت الله کورانی مطالب CD ظهور را تکذیب کرد تاکید می کنم تطبیق شخصیت هایی مثل یمانی، خراسانی، شعیب ابن صالح و کسانی که حضرت را همراهی می کنند و تطبیق و معین کردن اینها به شیوه قطعی به اعتقاد من کار حرامی است. چرا؟ چون موجب توقیت و وقت معین کردن می شود. از نظر علمی، غیر علمی و از نظر شرعی حرام است. به گزارش شیعه آنلاین، کارگردان و دست اندرکاران فیلم "ظهور بسیار نزدیک است" یک ماه است که با تمام توان سعی کرده اند اظهارات این فیلم را مستقیما به تحقیقات علمی آیت الله شیخ علی کورانی نسبت بدهند. پس از اعتراض تند مراجع قم به تولید و توزیع فیلم "ظهور بسیار نزدیک است" و تکذیب چهره های مختلفی که تولید کنندگان از نام های انها سوء استفاده کرده اند، این "علی اصغر سیجانی" کارگردان فیلم بود که در گفت و گو با خبرآنلاین تا توانست از نام شیخ علی کورانی بهره گرفت تا این فیلم سیاسی را مستند علمی جلوه دهد. سیجانی در قسمتی از گفت و گوی خود با خبرآنلاین تاکید کرده بود: " ما محققی مثل علامه کورانی را داریم که در کتاب عصر ظهورش تطبیق را بارها انجام داده ... ایشان گفتند که تطبیق اشکال ندارد.... " او در جای دیگری از گفته هایش تصریح می کند:" ما هیچ دلیل روایی و عقلی نداریم که نباید تطبیق صورت بگیرد." و از سویی اظهار کرده است : " کتاب عصر ظهور نوشته علامه کورانی که از برجسته ترین اندیشمندان مباحث مهدوی است، یکی از منابع اصلی ما در ساخت این مستند بوده است. ... کمتر کسی مانند علامه کورانی وجود دارد که تمام عمر علمی خود را صرف این موضوع تخصصی کرده باشد و قطعا ایشان بهتر می توانند در این زمینه اظهار نظر کنند...." ابتدا تا انتهای کتاب "عصر ظهور" نوشته " آیت الله شیخ علی کورانی" را که خواندیم، هیچ اثری از مصادیق و تطبیق دادن های مدل این سی دی نیافتیم. همچنین در گفت وگوی منتشر شده با استاد کورانی توسط سایت ظهور نیز ایشان هیچگونه تصریحی بر مصادیق نداشته اند. مصاحبه شونده می پرسد:" آیا انطباق احتمالی نشانه های روایی شعیب بر دکتر احمدی نژاد امکان پذیر است؟ با توجه به اینکه ایشان مکررا بشارت نابودی اسرائیل را می دهند و همچنین بشارت های ایشان بر بسیار نزدیک بودن ظهور و تحقق وعده های الهی در سال های آینده ، این انطباق تا چه اندازه امکان پذیر است؟"جواب جناب کورانی به این سوال یک کلمه و واژه مرسوم طلبگی است : "ان شاء الله" بعد سیجانی کنار این جواب در پرانتزی توضیح داده : ( قابل ذکر است که ذکر " ان شاالله " و تایید ضمنی و احتمالی شعیب بودن دکتر احمدی نژاد توسط محقق محتاط و دقیقی مانند علامه کورانی بسیار قابل تامل ، مهم و پرمعنا می باشد ) این ها بود که در ادامه روشنگری در خصوص این مستند سیاسی غیرعلمی، راهی قم شدیم تا از نزدیک با استاد کورانی دیدار و گفت و گو کنیم. روحانی ای که متولد جنوب لبنان است، در نجف درس خوانده و شاگرد آیت الله خویی و آیت الله شهید صدر بوده است. او از آنجا که به زبان انگلیسی و عربی و نیز استفاده از کامپیوتر مسلط بوده، در سال 1369 با دعوت آیت الله گلپایگانی به ایران آمد تا مرکز معجم فقهی را در مدرسه بزرگ تاسیس کند. این محقق علوم اسلامی پس از آن با ایجاد بنیاد معارف اسلامی، به تالیف مجموعه معجم احادیث امام مهدی (عج) پرداخت که تاکنون 8 جلد آن منتشر شده است. از این استاد حوزه بیش از 50 جلد کتاب به زبان های مختلف منتشر شده است. دیدار ما با او در "مرکز المصطفی" بیش از 3 ساعت به طول انجامید. دیداری که در آن به بحث و بررسی احادیث ظهور و مسائل مطرح از سوی دست اندرکاران سی دی "ظهور بسیار نزدیک است"، پرداختیم. بخشی از گفت وگوی گروه اندیشه خبرآنلاین را با این محقق مهدویت و عصرظهور می خوانید: ******************** در کتاب "عصرظهور" که امروز مورد استناد و تاکید دست اندرکاران سی دی ظهور شده است، شما اساسا به تحلیل و بررسی منابع احادیث تاکیدی نداشته اید و بیشتر سعی کرده اید تا احادیث را جمع آوری کنید. این درست است؟ بله. اما برای ما منابع درجه اول با درجه دوم و درجه سوم مشخص است. آنجا که قطعی بوده، گفته ام. اما خواننده کتاب خیلی با اینکه کدام حدیث از منابع درجه اول است یا کدام حدیث از منابع غیر موثق نقل شده روبرو نمی شود؟ شما فقط ذکر منابع کرده اید که فلان حدیث از منبع "غیبت طوسی" است یا حدیث دیگری از منبع"بشارت الاسلام" و همچنین دیگر منابع. مخاطب کتاب از کجا باید صحیح یا غیر صحیح بودن حدیث را تشخیص بدهد؟ درست است اما می دانید که احادیث کتاب "غیبت طوسی" درجه اول است. کتاب "قول المختصر" درجه دوم است و کتاب "بشارت الاسلام" متعلق به متاخرین است که احادیثش درجه سه است که جمع آوری شده است. اما منابع صحیح و اصلی ما "کمال الدین" صدوق و "غیبت الطوسی" و"غیبت النعمانی" هستند که منابع شیعی هستند. اما شما در کتابتان، احادیثی نقل کرده اید که منبع آن ها به کتاب" ابن عساکر" برمی گردد که اساسا معتبر نیست. بله. خب تاریخ موید است. تاریخ ابن عساکر هفتاد جلد است. انواع دارد. من برخی را موید آورده ام. ما یک حدیث از اهل بیت می آوریم بعد برای تاییدش از این کتاب می آوریم. به اصطلاح به عنوان کمکی می آوریم. جناب استاد! ببینید مثلا روایات "اخنس مصر" در کتاب "ابن عساکر" که پیشامدهای کشور مصر در آخرالزمان گفته می شود و دست مایه برخی اظهارات این آقایان در سی دی ظهور شده، اصلا سندیت ندارند و حتی مرحوم علامه عسگری که عالم بزرگ رجالی هم بودند، این احادیث را معتبر نمی دانستند. آیا شما این احادیث را قبول دارید یا صحیح می دانید؟ من هم مستند نمی دانم. فقط آورده ام و گفته ام که روایتی هست. من اینگونه احادیث را نیاوردم به عنوان اینکه اعتقاد دارم. گفته ام که روایتی هست به عنوان اخنس مصر. در این کتاب، سیاق حرف مرا نگاه کنید. ضمن اینکه تطبیق هم نمی شود. اما کاری که در این سی دی کرده اند تطبیق می کنند که غلط است. اینجا به انطباق احادیث اشاره کردید که بحث اصلی ما هم همین است که در گفت و گویی هم آقای کارگردان به نقل از شما گفته اند که تطبیق را صحیح می دانید. اساسا اگر از مستند بودن یا نبودن احادیث ظهور بگذریم، شما بحث این تطبیق دادن ها را که هدف این سی دی ظهور هم همین تطبیق هاست، چگونه می بینید؟ آیا به نظر شما کاری که در سی دی ظهور در مورد این تطبیق دادن ها شده، درست است؟ چه به جهت سبک و سیاق و چه به جهت علمی و معرفت دینی. نه. به هیج وجه کاری که در این سی دی کردند درست نیست. از من پرسیدند، گفتم اگر به عنوان رجا و امیدواری شخصی شماست، ایرادی ندارد. اما اینکه اینگونه به عنوان قطعیت آورده اند، درست نیست. این کاری که کرده اند تعیین است و تعیین به معنای توقیت و وقت معین کردن است و این اصلا حرام است. چون توقیت، منهی عنه است. اهل بیت نهی کرده اند که کسی برای ظهور وقت معین کند یا مصداق معرفی کند. پس شما این تطبیق هایی را که در این سی دی به نام شما هم مطرح می کنند، تایید نمی کنید؟ نه من اصلا تایید نمی کنم. من می خواستم بیانیه بدهم که تایید نمی کنم. تطبیق هایی که کرده اند در حکم توقیت است و توقیت حرام است. حتی ما داریم در احادیث کسی که وقت معین می کند لعن شده است. پس من چطور به خودم اجازه می دهم که این گونه تایید کنم یا تطبیق کنم. حضرت آقای کورانی در مصاحبه ای که اینها با شما در سایتشان منتشر کرده اند، اجازه بدهید عین متن را برای شما بخوانم. سوال کننده از شما می پرسد" آیا انطباق احتمالی نشانه های روایی شعیب بر دکتر احمدی نژاد امکان پذیر است؟ با توجه به اینکه ایشان مکررا بشارت نابودی اسرائیل را می دهند و همچنین بشارت های ایشان بر بسیار نزدیک بودن ظهور و تحقق وعده های الهی در سال های آینده ، این انطباق تا چه اندازه امکان پذیر است؟" و بعد شما یک کلمه جواب داده اید: ان شاء الله. بعد این آقای مصاحبه کننده حتی کاری کرده و در مصاحبه خودش پرانتز باز کرده و اینگونه توضیح داده (قابل ذکر است که ذکر " ان شاالله " و تایید ضمنی و احتمالی شعیب بودن دکتر احمدی نژاد توسط محقق محتاط و دقیقی مانند علامه کورانی بسیار قابل تامل ، مهم و پرمعنا می باشد ) نظرتان درباره این مصاحبه با شما که در سایت همین گروه آمده است، چیست؟ غلط است. قطعا سوء استفاده کرده اند. من گفته ام " ان شاء الله" آخر این جواب یعنی تایید است؟ ان شاء الله به دو معنی است. یکی معنی شرط است. یکی معنای رجاء و امید است. یک کلام طلبگی است. نه جواب علمی است. نه پاسخ حدیثی و روایی است. نه سند آورده ام. این "ان شاء الله" که جواب تطبیق نمی شود. من تاکید کرده ام که تطبیق درست نیست. اینها خودشان هم می دانند که این تطبیق ها درست نیست. اینها بعد از این کاری که کردند دو گروه ساخته اند. یک عده در تایید و یک عده در مخالفت. حالا می خواهند از ما سوء استفاده کنند. خب شما چرا به عنوان یک محقق اهل علم اجازه می دهید از شما سوء استفاده بشود؟ من چه کار کنم. یک سوال کرده اند، من یک جمله طلبگی گفته ام " ان شاء الله" این یعنی تایید یا یعنی تطبیق؟ یعنی حرف علمی مستند؟ چرا اگر قبول نداشتید تاکنون علیه کاری که کردند چیزی ننوشتید یا تکذیب نکردید؟ نوشتم. اما خواستم منتشر کنم آمدند گفتند منتشر نکنید. من هم متوقف کردم. بنویسیم سوء استفاده می کنند. ننویسیم سوء استفاده می کنند. والله چه کنیم. اما همین کلمه "ان شاء الله" شما به عنوان یک محقق اهل علم، الان دستمایه سیاسی کاری آقایان قرار گرفته است. به نظر شما این تطبیق ها که حالا به اسم شما هم هست آیا به اصل مفاهیم ظهور آسیب نمی زند؟ من گفتم ان شا الله. اما تنها جواب من ان شاء الله نیست. خودشان معنی کرده اند که این جواب تاییدی باشد. شما شیوه سوال کردن را ببینید. گفتند احتمالش هست؟ من گفتم ان شاء الله. خب احتمال مطلق که اشکال ندارد. این جواب که تایید تطبیق دادن نیست. من اساسا با تطبیق دادن مخالفم. این کار را نفی کرده ام. البته این تطبیق ها را عده ای عوام شاید باور کنند اما خواص و اهل علم می دانند که این طور نیست. یعنی شما رسما نفی می کنید؟ قطعا نفی می کنم. پس تطبیق های دست اندرکاران سی دی ظهور مورد تایید شما نیست؟ نه. من اصلا نمی شناسم اینها کی هستند. از نظر علمی کار اینها مذموم است. اینها کار علمی نکردند. کار تطبیق قطعی و جزمی کردند که تطبیق ها هم درست نیست. گفته اند سفیانی یعنی ملک عبدالله. با وجودی که سفیانی حاکم سوریه است از نسل ابوسفیان. گفته اند یمانی یعنی سید حسن نصرآلله. خب. سید حسن در عراق است با وجود اینکه یمانی در خود یمن خواهد بود نه در لبنان، نه در عراق. بعد تطبیق کرده اند که خراسانی یعنی مقام معظم رهبری . شعیب ابن صالح یعنی رئیس جمهور آقای احمدی نژاد. این تطبیق ها را نمی شود قبول کرد. تطبیق قطعی و تعیین این معنی اش توقیت یا وقت تعیین کردن است. این یعنی زمان ظهور حضرت را معین کردن. ما در احادیث صحیح و متواتر اهل بیت داریم که این کار حرام است و روایات کسانی که این کار را می کنند لعن کرده اند. البته من گفتم به عنوان امید که این انقلاب منجر به ظهور حضرت امام زمان صلوات الله علیه می شود ، این اشکال ندارد. به عنوان امید است اما تعیین و تطبیق علمی و صحیح نیست. می دانید که نام سی دی را هم گذاشته اند" ظهور بسیار نزدیک است". در این کلمه "بسیار" هم خودش به نوعی اشاره به زمان آینده نزدیک و قریب به این زمان ما را دارد. یعنی شما در آثارتان درباره این تعیین و تطبیق اشخاص چیزی ننوشتید؟ یعنی از نظر شما نادرست است؟ حتما. اشخاصی را که در سی دی نامشان برده شده خودشان تکلیفشان را می دانند که چه بگویند. اما من نه در کتابم و نه در سخنانم هیچ کس یا هیچ وقتی را تعیین نکرده ام و این کار را حرام می دانم. تاکید می کنم تطبیق شخصیت هایی مثل یمانی، خراسانی، شعیب ابن صالح و کسانی که حضرت را همراهی می کنند و تطبیق و معین کردن اینها به شیوه قطعی به اعتقاد من کار حرامی است. چرا؟ چون موجب توقیت و وقت معین کردن می شود. از نظر علمی، غیر علمی و از نظر شرعی حرام است. اجازه بدهید به عنوان آخرین سوال یک بحث دیگر هم در همین رابطه مطرح است. آقای جعفریان که از محققان تاریخ اسلام هستند در مقاله ای آورده اند که علامه مجلسی هم این تعیین مصداق را انجام داده اند و از علامه مجلسی نقل کرده اند که دولت صفویه مقدمه دولت امام زمان است. نظر شما در این باره چیست؟ و اگر به قول شما این تطبیق ها حرام است پس آیا علامه مجلسی، کار حرام کرده است؟ این طور نیست. سخن علامه مجلسی هم از روی رجاء و امیدواری بوده است. این سخن از روی رجاء گفته شده نه اینکه قصد تطبیق و توقیت داشته باشد. اظهار امیدواری کرده اند که ان شاء الله مقدمه زمان ظهور باشد. حتی ابن طاووس هم - خدا رحمتش کند- شبیه این را دارد. اما او حتی خودش را می گوید که آماده کننده ظهور است. اینکه خودش را گفته به معنای امید است. نه تطبیق و تعیین. با تشکر از فرصتی که به ما دادید، در پایان اگر سخنی دارید بفرمایید؟ از شما که زحمت کشیدید تا اینجا آمدید تشکر می کنم. اجازه ندهید با فکر عوام بازی کنند. این کارها را نفی کنید. اسلام با حرف و سخن عقلی و منطقی و علمی پیش رفته و پیش خواهد رفت. موفق باشید.
121 4/10/2011
رسام آخرش واقعا عالی نوشته.جدا حال کردم.احسنت...
كيان 4/9/2011
الف- در لحظات ابندایی فیلم ادعا میشود که : "برخی محققین اعتقاد دارند که در عصر ظهور ایران دستخوش تحولاتی بزرگ والتهاباتی میان دو گروه خواهد بو"د: بسیار خوب من از شما بعنوان موید مدعیات این فیلم خواهشمندم بفرمایید که -این برخی مخققین کدامند؟!! چرا نامی از آنها برده نمی شود. بعد بفرمایید که چرا متن این روایت که ایران دستخوش تحولاتی بزرگ است آنهم میان دو گروه را نمی آورند؟!!!!
محمد 4/9/2011
انتقاد مدیر مركز مهدويت از مستند جنجالي مدير مركز تخصصي مهدويت حوزه علميه قم ضمن اشاره‌ تلويحي به يك مستند جنجالي، ادعاهايي نادرست در زمينه ظهور را موجب تخريب فرهنگ مهدويت دانست. به گزارش فارس، دقايقي پيش برنامه تلويزيوني «به سوي ظهور» به تهيه‌كنندگي و كارگرداني رضا صبور از شبكه دوم سيما پخش شد. حجت‌الاسلام والمسلمين مجتبي كلباسي، مدير مركز تخصصي مهدويت حوزه علميه قم در بخش استوديوي راديويي اين برنامه به صورت تلويحي به نقد و بررسي مستند «ظهور بسيار نزديك است» پرداخت. وي در باره نشانه‌هاي ظهور حضرت ولي‌عصر (ع) بيان داشت: در طول تاريخ اشخاص بسياري بودند كه خود را امام زمان (عج) معرفي كردند كه براي شناخت آن بايد به نشانه‌هاي ظهور كه با سخنان ائمه اطهار مطابقت داشته باشد، مراجعه كرد. كلباسي با ذكر يك مثال اضافه كرد: شما فرض كنيد كه در كشور جنسي با نشانه معروف وجود دارد و نسخه بدل آن به بازار مي‌آيد. افراد با دقت در جنس اصل با وجود تشابهات بسياري كه در جنس بدل وجود دارد، تفاوت‌ها را فهميده و مارك اصل را تشخيص مي‌دهند. حال اگر افرادي ادعايي را مطرح كنند و بعد‌ها مشخص شود كه درست نيست؛ آنچه در اين ميان آسيب مي‌بيند، فرهنگ مهدويت است. به گزارش فارس، فيلم مستند «ظهور بسيار نزديك است» در ۷۵ دقيقه از منظر خود به بررسي نشانه‌هاي نزديكي ظهور، وقايع و شخصيت‌هاي تأثيرگذار مي‌پردازد. اين مستند در ۴ بخش تهيه شده است كه جنجالي‌ترين بخش آن در ۴۵ دقيقه به بررسي مصاديق شخصيت‌هاي عصر ظهور شامل سيد خراساني، سفياني، سيد يماني، دجال، عبدالله عربستان و شعيب‌بن صالح مي‌پردازد. اين مستند كه با رويكردي خاص به مقوله ظهور مي‌پردازد، واكنش و انتقاد حضرات آيات سيستاني و مكارم شيرازي را به همراه داشته است. همچنين «مركز تخصصي مهدويت» حوزه علميه قم با صدور اطلاعيه‌اي مستند «ظهور بسيار نزديك است» را رد و مستندات آن را برگرفته از كتب غيرمعتبر اعلام كرد. در بخشي از اطلاعيه اين مركز آمده است: با تحقيق كاملي كه در اين زمينه شد، روشن شد اين فيلم و مشابه آن بر اساس روايت ضعيف و مردود تهيه شده است و از كتبي استفاده شده كه اعتبار لازم را ندارند و در موارد متعدد نيز مطالب بدون سند و مدرك مطرح شده است، علاوه بر اين كه تطبيق علائم با برخي افراد به علت محدوديت علم و امكان خطا و اشتباه در شناخت مصاديق نه تنها كار ناپسند و مردودي است، بلكه پيامدهاي خطرناكي همچون ايجاد شك و ترديد در اصل مهدويت را در مخاطبين به دنبال خواهد داشت. لذا اين‌گونه فيلم‌هاي مستند و فعاليت‌هايي مانند آن، از نظر مركز تخصصي مهدويت حوزه علميه قم مردود بوده و مطالب آن اعتبار ندارد.
--- 4/9/2011
سی دی ظهور خرافات است حجت الاسلام مجتبی کلباسی، مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در گفت وگو با گروه اندیشه خبرآنلاین پاسخگوی فضاهای ایجاد شده بوده است. ************* انگار عده ای از همان کسانی که مروج این خرافاتا ظهور نزدیک است هستند، شما را به مناظره دعوت کرده اند. البته بگذریم که این عده در سطح و شان مناظره نیستند. شما چه پاسخی به آنها دادید؟ من به آقایانی که ما را به مناظره دعوت کرده اند، می گویم ما ادعایی نکرده ایم، ما گفته ایم این ها که شما گفته اید پایه و اساس آن بر باد است. شما خانه و بام و پی خانه را روی هوا ساخته اید و بعد به ما می گویید بیائید مناظره کنید، چه چیزی را می خواهید ثابت کنید، ما که از مناظره باک و هراسی نداریم. ما با کسی مناظره می کنیم که اصول موضوعه را بپذیرد، ما از مناظره باکی نداریم، اگر کسی اصول موضوعه در حوزه های علمیه را نپذیرد که نمی شود با او بحث و مناظره کرد. نمی‌توان حرف بی دلیل زد، در غیر این صورت هر کس می تواند برای خود ادعایی بکند، ما بعد از انقلاب از همین تطبیقات راجع به شعیب بن صالح داشته ایم. چه لزومی دارد که این مطالب بی پایه و اساس بیان شود که مردم فکر کنند همه عقاید این گونه است، مردم امروز اهل مطالعه و تحقیق هستند و این گونه نیست که حرف بی پایه و اساسی را بپذیرند. ما امروز وظیفه داریم وقتی بدعت ها آشکار می شود در مقابل آن اقدام کنیم. از این رو احساس وظیفه کردیم در مقابل این جریان، آن چه طبق ضوابط علمی است را اعلام کنیم و اگر کسی هست که این ضوابط را قبول دارد، بیاید ما در خدمت او هستیم . ما کارمان حرکت در محیط علمی است. در محیطی علمی به اثبات ادعاهای خود می پردازیم. اینها خیلی منطقی برای استدلال ندارند. آیا قبول دارید که پشت این حرف ها مقاصد سیاسی دنبال می شود؟ ما اطمینان داریم افرادی که چنین برنامه هایی را اجرا می کنند یک مقدار از دنیای علم امروز و حتی دنیای علم دیروز فاصله دارند. ما در پذیرش عقاید، اصولی داریم، آقایان بروند مطالعه کنند ببینند که آیا در عقاید می شود انسان بر اساس حدس و گمان برخورد کند و حرفی بزند تا مطالبی این گونه در اذهان مردم مطرح شود؟ روایاتی که ضعیف است و در آن جعالین و وضاعین هستند و مورد آن معلوم نیست نباید به خورد مردم داد، خطبه البیانی که آقایان به آن استناد می کنند، اصلا معتبر نیست و ریشه ندارد. این بحث بیشتر مخدوش کردن افکار عمومی و صدمه زدن به اصل مفاهیم اسلامی برای مقاصد سیاسی است. فکر می کنید با بحث آکادمیک صرف کافی باشد؟ خب این وظیفه ما به عنوان یکی مرکز تخصصی است. ما کار سیاسی نمی کنیم. کار تبلیغاتی صرف هم نمی کنیم. ما کار علمی می کنیم. هر کس باید وظیفه خودش را عمل کند. دستگاه های تبلیغی و نهاد ها و آدم های سیاسی هم پاسخ خودشان را بدهند. این تطبیق ها در جهان اسلام سابقه دار است. کسانی بوده اند که حتی زمان ظهور و فردی را به عنوان امام معرفی کرده اند. پیش از این با این مصادیق چگونه برخورد می شده است؟ بله .این کار تازگی نداشت. ما در طول تاریخ با تطبیقات نابجا مواجه بودیم . یک مصداق می بینند و مساله ای را در حدیثی مشاهده می کنند و می گویند این همان است. این مساله اختصاصی به اینجا ندارد و از هزاران سال قبل وجود داشته است و باید ریشه بسیاری از فرقه های خرافی را درهمین تطبیق های نابجا دانست. کیسانیه محمد حنفیه را به مهدی موعود انتساب می دادند. در زمان بنی العباس، مهدی عباسی را با تطبیق نابجا به عنوان مهدی موعود معرفی می کردند. در حکومت موحدین که در شمال آفریقا و اسپانیای امروز تشکیل شد بنیانگذار آن ادعا می کند من همان مهدی هستم. اینها همه ناشی از تطبیق های نابجا است. متاسفانه افرادی که خوش‌بینانه ترین حالت آن این است که احساسی هستند، بر اساس احساسات حرف‌هایی را مطرح می کنند که بر اساس ظن و گمان است. البته احساسات مقدس و چیز بسیار خوبی است، اما در مسائل اعتقادی و اموری با این درجه از اهمیت نمی توان بر اساس حدس و گمان حرکت کرد و آیات و روایات بسیاری از جمله «ان الظن لایغنی من الحق شیئا» این مدعا را تایید می کند. اما حاج آقا امروز دیگر عصر عقلانیت است. عصر احساسات نیست. این احساس گرایی ها به ریشه های دین صدمه زده است. این طور نیست؟ اخیرا هم برخی در حوزه و خارج از حوزه علیه شما موضع تندی گرفته اند؟ بله. درست می گویید. در مسائل اعتقادی با ظن و گمان نمی شود برخورد کرد. اما از عوام هم نمی شود خیلی توقع عقلانی برخورد کردن را داشت. اما از طرفی آیات و روایات به ما می فهماند که نباید حرف جاهلانه بزنیم و سخنی که مقدمات آن غیر علمی است رابیان کنیم. ما هم حاضر به مناظره هستیم منتهی با منطق علمی و مستدل که در حوزه ها در بررسی اخبار پذیرفته شده است، نه اینکه یک کسی برای خود مبنایی انتخاب کند و بگوید به عنوان مثال هر چیز در این کتاب است را من قبول دارم. امیدواریم فضای تهمت و افترا برچیده شود، ما به اندازه فهم خود در این راستا تلاش کرده ایم . توصیه می کنم آقایان فضای اتهام را کنار بگذارند و به فضای علمی بازگردند و سخن علمی به زبان بیاورند. ما حق نداریم ظنیات و مسائل بی اعتبار را به خورد مردم بدهیم، اینها در نزد خدا پاسخگویی دارد. این همه احادیث صحیح ومبانی متقن وجود دارد، اینها را رها کرده اید و به سراغ یک سری ظنیات رفته اید، اینها درست نیست. ما با هر کس که اصول علمی را بپذیرد، حاضر به مناظره و خواهان این مطلب هم هستیم. هیچ ابا و خوفی هم از مناظره کردن نداریم. به آقایان توصیه می کنیم از افترا بپرهیزند، ما نقد علمی وارد کرده ایم، آقایان هو و جنجال راه انداخته اند و سیل تهمت و افترا زده اند؛ این منطق علمی نیست http://rahva.ir/96/19742-90.html
وحیده 4/9/2011
متن رسام یعنی مسخره کردن
سعیده 4/9/2011
نمره امام جمعه قم به مستند "ظهور نزدیک است" امام جمعه قم در پاسخ به نامه مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم، تصریح کرد: نمره مستند« ظهور نزدیک است» از صفر بالاتر نیست. به گزارش مرکز خبر حوزه، متن کامل نامه حجت الاسلام و المسلمین مجتبی کلباسی، مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه و پاسخ آیت الله استادی، بدین شرح تقدیم منتظران واقعی حضرت ولی عصر (عج) می‌گردد. *متن نامه مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه محضر مبارک حضرت آیت الله استادی سلام علیکم با دعا برای توفیق و سلامتی حضرت عالی، احتراماً به استحضار می‌رساند مدتی است فضای جامعه اسلامی با پخش مستندی به نام « ظهور نزدیک است» از سوی برخی افراد ملتهب گردیده است و با تطبیق‌های نادرست و استناد به برخی از فرمایشات ائمه(ع) و مراجع و علمای بزرگوار، طوری طراحی نموده‌اند که منجر به تشویش اذهان عمومی شده است. خواهشمند است نظرات خودتان را جهت راهنمایی و ارشاد این عزیزان و توصیه‌های لازم برای منتظران واقعی امام زمان (عج) بیان فرمایید. لازم به ذکر است، مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با همکاری معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، جلسه نقدی بر این مستند برگزار کرده و مورد استقبال واقع شد که به پیوست اصل مستند و نقد اساتید خدمتتان تقدیم می‌گردد. امید است همواره مشمول ادعیه زاکیه حضرت ولی عصر (عج) باشید. *نظر آیت الله استادی درباره مستند «ظهور نزدیک است» بسمه تعالی سلام علیکم تفسیر روایات به آن­گونه که گوینده مایل است، بدون اینکه صراحتی یا ظهوری و یا حتی احتمال متنابهی بر آن معنی داشته باشد و نیز تطبیق واژه‌ها و یا نام‌هایی را بر موضوعات و یا اشخاصی که احتمال صحت آن تطبیق‌ها از صفر بالاتر نیست و همچنین تمسک به روایات و کتاب‌های غیر معتبر برای اثبات مطالب دینی، اثری جز سست کردن اعتقادات مردم ندارد و متزلزل ساختن عقاید مردم هدف دشمن است که احیاناً توسط دوستان نادان انجام می‌شود و یکی از مصادیق روشن مطالب یاد شده مستند مذکور است، البته باید عرض کنم« فی الصیف ضیًعت اللبن» زودتر از این باید از خواب بیدار می‌شدیم. با احترام رضا استادی
قادر 4/9/2011
آیت‌الله علوی گرگانی در واکنش به توزیع لوح فشرده «ظهور بسیار نزدیک است» اظهار داشت: نمی توان تاریخ دقیقی را در مورد زمان ظهور حضرت (علیه السلام) بیان کرد و این امر به مشیت الهی باز می گردد.
حسن 4/9/2011
کسی روایات منجر به دجال بودن یا این حرفا رو داره بیاره ببینیم ؟ این اقای هدایتی هم رفته انگار نه انگار سایتی هست و ما ها سوال داریم بابا کجایی حاج اقا
مریم 4/9/2011
نظر رسام وضوحش کمه اخه من سنم کمه راحت بگین
اشتر 4/9/2011
حالا که گندش در اومده چه غلطی کردن ، توش موندن، !!! میگن صدا پناهیان وصفوی ... مونتاژ بوده ، خود اینها مگه حالا کی هستن ، مهم اینه که خامنه ای تکذیب نکرده پس دجاله ، خلاصۀ کلام !!!!!!!!!!!!
--- 4/9/2011
جلسه محرمانه شجونی، پناهیان، طائب، قائم مقامی و طالب زاده برای بررسی سی دی ظهور از جمله مهم ترین بحث هایی که در این جلسه مطرح شده، شائبه سیاسی بودن یا سیاسی نبودن تولیدکنندگان سی دی بوده است. جلسه محرمانه ای با حضور چهره ها و فعالان فرهنگی در حوزه مهدویت برای بررسی سی دی "ظهور بسیارنزدیک است" برگزار شد. به گزارش خبرآنلاین حجج اسلام شجونی، طائب، قائم مقامی، پناهیان و نادر طالب زاده فیلم ساز و کارشناس برنامه تلویزیونی راز و چهره هایی از مرکز تخصصی مهدویت به بررسی محتوای این سی دی پرداختند. گفته می شود این سی دی در این جلسه پخش شده و محتوای آن مورد بررسی افراد قرار گرفته است. چهره های حاضر از سوی مرکز تخصصی مهدویت و حجت الاسلام طائب هم با اصل محتوای این سی دی و هم با انتشار آن مخالف بوده اند. اما چهره هایی همچون شجوبی فقط با اصل تطبیق سازی ها مخالف کرده و با کلیت فعالیت دست اندرکاران این سی دی مخالفتی ندارند. از جمله مهم ترین بحث هایی که در این جلسه مطرح شده، شائبه سیاسی بودن یا سیاسی نبودن تولیدکنندگان سی دی بوده است. همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید محمدقائم مقامی نیز گفته است من نه با کلیت محتوای این سی دی و نه با اصل انتشار آن مخالفتی نداشته ام اما برای انتشار آن با من هیچ مشورت علمی یا فکری نشده است http://www.asriran.com/fa/news/161864/جلسه-محرمانه-شجونی،-پناهیان،-طائب،-قائم-مقامی-و-طالب-زاده-برای-بررسی-سی-دی-ظهور
Ali 4/9/2011
حتما اقای اوباما بیکار بوده به خانم کلینتن گفته بیا همچین فیلی درست کنیم!! وقتی این فیلم به صورت میلیونی در ایران پخش شد کجا بودن!!
سهراب 4/9/2011
مرتضی حیدری مجری صداو سیما و فیزیوتراپیست :اگر در ایران کسی به رئیس جمهور توهین کند، متهم است اما برای غربیها حفظ حاکمیت مهم است http://www.khabaronline.ir/news-141942.aspx
عباس 4/9/2011
یکی از اساتید دانشگاه راجع به مستند «ظهور نزدیک است» گفت: صدای آقای پناهیان، سردار صفوی و فرمانده لشکر علی بن ابیطالب(ع) مونتاژ است.
محمد 4/9/2011
عکس نمیشه گذاشت در رسام چرا ؟؟؟؟؟؟
--- 4/9/2011
جدیدترین کشف در مستند «ظهور نزدیک است»/هفته​نامه پنجره: صدای اشخاص، مونتاژ است http://www.khabaronline.ir/news-141972.aspx نویسنده مذکور، شائبه برانگیزتر از همه ادعاهای این مستند را نسبت دادن شخصیت شعیب بن صالح به محمود احمدی​نژاد دانست و گفت: این ادعا آنقدر با چاک و پنبه سرهم بندی شده که با هیچ سریشی نمی چسبد! اسم محمود احمدی نژاد با نام پدر مشخص است و اگر تا دوره ریاست جمهوری آقای احمدی​نژاد ظهور واقع نشود باز همه این ادعاهای بی اساس، تردیدها و سئوالات مختلفی را در ذهن آحاد جامعه ایجاد می کنند. یعقوبی همچنین در خصوص نسبت دادن سید یمانی به سید حسن نصرالله گفت: همه توضیحات در مورد یمنی الاصل بودن سید حسن نصرالله، کاملا دروغ و نادرست هستند و او به هیچ روی یمنی نیست. تازه بر فرض یمنی بودن، چه دلیلی وجود دارد که ایشان همان سید ستایش شده در روایات باشند. همچنین در این یادداشت در خصوص نسبت دادن دجال به پادشاه عربستان و سفیانی به پادشاه اردن آمده است: امیر عبدالله با مرگ دست و پنجه نرم می کند. با بیش از هشتاد و چند سال عمر اگر امیر عبدالله پادشاه عربستان در برابر مرگ تسلیم شود با این ادعاهای تطبیقی چه باید کرد؟
علی 4/9/2011
جون سفیانی سفیانی از شعیب خوشگلتره
رضا 4/9/2011
آقای خامنه ای بدش نیومده ها هم سید هست هم خصوصیتش با سید خراسونی جوره
هموطن 4/9/2011
خداجون چه موجوداتی خلق کردی به به
--- 4/9/2011
عالی است.ممنون

درج نظرات
نام : 
آدرس ایمیل : 
متن پیام : 
 
رسام اخبار
رسام نظر سنجی
رسام مناسبتها
رسام فید RSS
رسام دعوت به همکاری
رسام رسام در شبکه های اجتماعی


راه اندازی سایت: فوریه 2011

کلیه حقوق این سایت متعلق به رسام می باشد.